sábado

coloma blanca. maria del mar bonet, maria dolores pradera

coloma blanca - paloma blanca
(cantan, Maria del Mar Bonet - Maria Dolores Pradera)
*

(Si jo cerc un colom negre,) Si busco un palomo negro,
(si jo vull un colom blanc,) o quiero un palomo blanco,
(aquell de taquetes grises,) o aquel de manchitas grises,
(o l'altre, tornassolat.) o aquel otro tornasol. (bis)
*
(Griset o tornassolat,) Que sea gris o tenga manchas,
(ben negre, blanc o tacat,) negro, blanco o tornasol,
(color o casta; és igual,) color, plumaje, qué importa,
(si sap volar i estimar.) si sabe volar y amar. (bis)
*
(Besades que donin ales) Besos que a mi me den alas
(per sebre volar més alt,) y poder cruzar la mar,
(besades que donin ales) besos que a mi me den alas
(per sebre creuar l'espai.) y poder cruzar la mar. (bis)
*
Vull ser la coloma blanca, (quiero ser la paloma blanca,)
blanca com el teu somrís; (blanca como tu sonrisa;)
entrar i sortir de la torre (entrar y salir de la torre)
sense demanar permís. (bis) (sin pedir permiso.)
*
(Si jo sabés que em volies,) Si supiera que me quieres,
(et deixaria un senyal:) dejaría una señal:
(en el camí una plometa,) una pluma en el camino,
(ben obert el finestral.) y bien abierto el ventanal. (bis)
*
I la lluna, fent de guia, (Y la luna haciendo de guía)
ja trobaràs el casal; (ya encontrarás el lugar)
cantaré cançons de pluja (cantaré canciones de lluvia)
perquè facin olor els camps. (para que los campos huelan bien.) (bis)
*
(Un coixí de molsa humida) Un cojín de musgo tierno
(ens servirà de capçal,) servirá de cabezal,
(geranis blancs, clavellines) geranios blancos, clavelinas
(saludaran en passar.) saludarán al pasar. (bis)

No hay comentarios: